Ebben az online kurzusban megtudhatod, hogy mi a titkuk azoknak a recruitereknek, akik a jelenleg mélyülő munkaerőhiány ellenére is meg tudják találni a legmegfelelőbb jelölteket nagyon rövid idő alatt.
Szeretnéd, ha...
- Te is átláthatóvá tenni a toborzás mögött húzódó háttér történéseket?
- számodra is világossá válnának a toborzási folyamat rejtett összefüggései?
- növelhetnéd az álláshirdetésedre jelentkezők számát?
- csökkenthetnéd a jelentkezők lemorzsolódását a toborzási folyamatban?
- felgyorsíthatnád a kiválasztási folyamatod alatt eltelt időt?
Az adatvezérelten gondolkozó recruiterek pontosan tudják ezekre a problémákra megoldást. Az egyik legerősebb ütőkártyájuk, hogy toborzási tölcsérben építik fel kiválasztási folyamatukat.
Mi az a toborzási tölcsér?
A toborzási tölcsér, másnéven recruitment funnel, egy folyamattervezési módszer, amely segít a toborzási folyamatokat a lehető legkisebb lépésekre lebontani. A mikrolépésekre bontott tölcsérben amellett, hogy jól strukturált képet kapsz a jelöltekről, átláthatóvá és mérhetővé válnak számodra a toborzás mögött húzódó háttér történések és rejtett összefüggések is.
Csupán a jelentkezők álláshirdetésekre adott reakcióinak - konverzióinak - gyors elemzésével (pl.: hirdetés megnyitási aránya, hirdetéssel eltöltött idő, különböző csatornákon futó ugyanazon hirdetésekre jelentkezők minősége) képesek megmondani, hogy a kiválasztás folyamatában hol kell beavatkozni, módosítani, hogy minél jobb legyen a jelöltélmény, minél kevesebb időráfordítás és minél nagyobb a költséghatékonyság.
Letölthető segédanyagokkal, esettanulmányokon át, gyakorlati útmutatót kapsz arról, hogy toborzási funneled segítségével hogyan oldd meg az alábbi kihívásokat:
- Nincs elég jelölt
- Túl sok az irreleváns / nem eléggé vagy túlkvalifikált jelölt
- Túl magasak a toborzási költségek
- Túl hosszú időbe kerül a pozíciók betöltése
- Túl sok időbe telik az előszűrés (önéletrajzok átnézése, telefonos stb.)
- Túl sok jelölt esik ki a kiválasztási folyamat során
- Túl sokan utasítják el a kapott ajánlatot
- A felvettek között nagy a felmondások aránya az első évben / első hat hónapban
A kurzus végére elkészítjük a saját toborzási funneledet, amelynek segítségével megtudhatod, hogy hogyan tudod:
- gyorsan és hatékonyan elemezni az álláshirdetésekre adott reakciókat
- eldönteni a kiválasztási folyamataid melyik lépcsőjénél szükséges közbeavatkoznod
- növelni az álláshirdetéseid megnyitási arányát és a jelentkezők minőségét
- javítani a jelöltélményt
- csökkenteni a munkatárskeresésre fordított időt és növelni a folyamat költséghatékonyságát
A kurzus felépítése
- A toborzást megváltoztató munkaerőpiaci trendek és hatásaik
- Az adatvezérelt szemlélet és a technológia szerepe a HR-re
- A toborzási funnelanalízis bemutatása
- A funnel részeinek megismerése (Pirate vs. Sahara funnel)
- KPI-ok: konverzió, időtartam, költségek, jelöltélmény
- Egy tipikus funnel lépéseinek és mérőszámainak meghatározása
- Saját toborzási funneled elkészítése, értékelése
Ha szeretnél te is több releváns jelöltet interjúra hívni és tökéletesítenéd kiválasztási folyamataidat, csatlakozz a kurzushoz és használd a munkádban akár azonnal az Adatvezérelt HR egyik legfontosabb eszközét, a toborzási funnelt!