Design Thinking
A résztvevők megismerik a Szilícium völgyi IDEO és D.School által kidolgozott Design Thinking módszer alapjait, és elsajátíthatják azt az ember-központú gondolkodásmódot, amit a világ számos vezető cége alkalmaz problémák hatékony megoldásához és a folyamatos fejlesztés kultúrájának gyakorlati megvalósításához. A videókon keresztül a résztvevők megismernek olyan új eszközöket, módszereket és sablonokat, melyek segítenek nekik a probléma definiálása során, új ötletek generálásában és a megoldások tesztelésében. Így megtanulják, hogyan kamatoztatható kreativitásuk termékek- szolgáltatások és folyamatok fejlesztéséhez, milyen tipikus problémák merülhetnek fel a folyamat közben és hogyan érdemes őket elkerülni. Gyakorlati példákon és esettanulmányokon keresztül szemléltjük, hogy hogyan tud a Design Thinking beépülni a szervezet és a benne dolgozó csapatok mindennapjaiba, hogy közösen alakítsuk a jövőt. Célom, hogy a résztvevők megismerjék a tervezés és szolgáltatás-fejlesztés tipikus lépéseit gyakorlati példákon keresztül, hogy ezzel teljesebbé tegyék és maximalizálják a felhasználói élményt és az üzleti eredményt.
-
1.Bevezetés: Mi a Design Thinking és miért hatékony?
-
1. lecke
Kompetenciák, melyek a Design Thinking használatához szükségesek
-
2.A Design Thinking folyamata: a belátástól a problémán és ötletelésen keresztül a validált prototípusig
-
2. lecke
Design Thinking folyamatábra elemzése. Gyakorlati példák. esettanulmányok.
-
3.Az ügyfelek igényeinek meghatározása
-
3. lecke
Empátia térkép, Érték-hipotézis
-
4.Hogyan találjuk meg a jó kérdést?
-
4. lecke
Probléma-térkép
-
5.Kreativitás a gyakorlatban – ötletelés és koncepciók generálása
-
5. lecke
Ötletgenerálás eszközei és sikerkritériumai
-
6.Történet-alapú prototípus tervezés (Storyboarding)
-
6. lecke
A Storyboard
-
7.A prototípus-fejlesztés lépései és módjai
-
7. lecke
Kano-modell, Drót-váz terv, Kattintható design prototípus
-
8.Prototípusok tesztelése és validálása
-
8. lecke
Validációs interjú, 5mp benyomás teszt, UX-teszt
-
9.Szolgáltatások tervezése és fejlesztése Design Thinking módszerekkel
-
9. lecke
Service Blueprint - A Szolgáltatás-tervező sablon
-
10.Új megoldások pénzügyi hatásának mérése
-
10. lecke
Jelenérték-számítás modellje, Legfontosabb kérdések
-
11.A Design Thinking folyamat eredményeinek megosztása a csapattal
-
11. lecke
Következtetési sablon képernyőképekkel
-
12.A Design Thinking beépülése a mindennapokba
-
12. lecke
Gyakorlati példák a Design Thinking mindennapi használatára